מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
השירות הפסיכולוגי ייעוצי
משרד החינוך
שפ"ינט

תכנים לעבודה עם תלמידים - גיל רך ויסודי

share
שתפו עמוד:
תכנים לעבודה עם תלמידים - גיל רך ויסודי

חברה חרדית

    • פיתוח תחושת החיבור והשייכות לכיתה ולבית הספר
    • ביסוס נורמות להתנהגות חברתית מיטבית
    • יצירת קשרים חברתיים

    הסתגלות לכיתה א

    הכיתה שלנו

    הרגשות שלנו

    • לומדים לשים לב לכעס: בנות
    • לומדים לשלוט בכעס: בנות

    מאגרי כ"ח

    • הרחבת הקשרים החברתיים
    •  העשרת ארגז הכלים לפתרון בעיות בהקשר החברתי
    • התנהלות בכיתה כקבוצה חברתית.
    • התמודדות עם קונפליקטים ומניעת אלימות.

    בוחרת להיות חברה

    חוסן: ויסות דרך הקוגניציה

    • התמודדות עם עלבון באמצעות צחוק והומור: בנות
    • התמודדות עם רגש חזק, סיפורה של אשמה: בנות
    • מודלים של רגש חזק ושליטה באמצעות בחירה: בנות

    מאגרי כ"ח

    • חיזוק תחושת השייכות לכיתה ולבית הספר
    •  הגברת האכפתיות, החברות, הגיבוש הכיתתי ומניעת מצבי פגיעה חברתית.

    נעים ביחד


    להביט בעצמי ולראות את האחר
    • מילים ומעשים המשאירים סימנים בלב - בנות
    • מריבה ופיוס - בנות
    • פיוס בכיתה - בנות

    הומור כמקדם חוסן, אקלים וראייה חיובית

    מאגרי כ"ח

    • פיתוח אמפתיה וביסוס אקלים כיתה מיטבי.
    • פיתוח אכפתיות, רגישות למצבי פגיעה בין חברים.
    • התמודדות עם אתגרים במצבים חברתיים.
    • תפקידים בקבוצה חברתית.

    הכיתה האכפתית

    פיתוח רגישות למצבי פגיעה פגיעה בין חברים

    מאגרי כ"ח

    נקודת מבט

    פנייה לעזרה

    • הקניית כלים לתקשורת מקרבת ביום-יום ובמצבי מחלוקת בפרט.
    • כלים לויסות רגשי והתמודדות עם קונפליקטים ומניעת אלימות.
    • הדומה והשונה, זהות ושייכות, כבוד לאחר ופיתוח רגישות תרבותית.
    • "דעה קדומה" - פרקטיקות המקדמות סובלנות וכבוד לכל אדם.
    • ברשת: קידום מרחב חיובי ובטוח ברשת, בדגש על פיתוח רגישות חברתית ואמפתיה.

    הכל ביחד זה אנחנו

    • הכול ביחד זה אני - בנות.
    • זהות ושייכות - בנות.
    • הכללה ודעה קדומה - בנות.
    • צבעי הקשת: אנחנו שונות אך שוות - בנות.

    כללי התנהגות לקידום מרחב חיובי ובטוח ברשת, בדגש על פיתוח רגישות חברתית ואמפתיה.

    פנייה לעזרה

    הדרך אל האחר מתחילה בי

    מאגרי כ"ח

    מרוץ מכוניות – בניםבנות.

    סימן שאלה – סימן קריאה – בנים | בנות.

  • פיתוח אחריות חברתית - עומדים לצד ולא מהצד

    התנהלות מיטבית ברשת ומניעת פגיעה

חברה ערבית