שייכות, מוגנות, מניעת דחייה חברתית וחרם
הקדמה
קול לכולם - התכנית לסיוע רגשי ולמניעת דחייה חברתית וחרם. לא מתעלמים. מתערבים! 6312*
התוכנית המערכתית "קול לכולם" לקידום שייכות חברתית ומניעת דחיה חברתית וחרם מתפרסמת בימים אלו בהם הצורך בתמיכה ובלכידות חברתית עולה.
בעולם משתנה, במציאות מאתגרת ובתקופות של התמודדות עם איום כל אדם – תלמיד, מורה או הורה, זקוק לידיעה שהוא אינו לבד, צריך לחוש שהוא חלק מקבוצת שייכות ולדעת שיש מי שאכפת לו משלומו.
לא מתעלמים. מתערבים! 6312*
תכנים לעבודה עם צוותי חינוך
-
-
- בין שייכות לבדידות ומניעת דחייה חברתית. מה בכוחנו לעשות גם בעת הזו?
- מצגת בנושא קידום שייכות, מתוך יום למידה למדריכי אקלים שפ"י, 18.12.24
- טיפוח כישורים חברתיים בגן למניעת בעיות התנהגות
- ילדים דחויים בגיל הרך: איך אפשר להבין ולהתמודד עם התופעה?
- מקום לכולם דחייה חברתית בבית הספר (פרק א – רקע עיוני)
- מקום לכולם דחייה חברתית בבית הספר (פרק ה - עבודה עם הורים)
- "הקהילה: התערבות קהילתית סביב דחייה חברתית הכוללת עבודה עם המורים, ההורים והתלמידים" (פרק 7 מוך הספר "אין מצב שמפנים את הגב, יעל אברהם)
- קשרים וקישורים חברתיים – קבוצה טיפולית לילדים ובני נוער דחויים חברתית
- לפתוח את שער הזכוכית
-
- סדנאות לצוות החינוכי מתוך "כולנו גיבורי אל" (ראו עמוד 40): פיתוח אחריות אישית וחברתית והתמודדות עם בריונות: עברית | ערבית
- סיכת ביטחון: סדנה לעבודה עם צוותי חינוך
- סדנה: שגרות המקדמות אקלים חברתי חיובי ומיומנויות חברתיות
- סדנה: הילד שבך – חיבור אישי לנושא פיתוח מיומנויות חברתיות
- הוראה חברתית רגשית בחינוך הגופני, כלים להתמודדות עם תופעת האלימות והחרם
-
תכנים לעבודה עם תלמידים
-
- חברות, סבלנות ומניעת פגיעה חברתית - ריכוז שיעורים מתוך הכ"חות שבדרך: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מעגל הקסם – תכנית לגדילה אישית, רגשית וחברתית
- פשוט לשחק: לקט משחקים לתלמידי גני הילדים בדגש רגשי-חברתי להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש: עברית | ערבית
-
- חברות, סבלנות ומניעת פגיעה חברתית - ריכוז שיעורים מתוך הכ"חות שבדרך: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מה ה- ק.ש.ר? - מרחבים לקידום מיומנויות חברתיות בשיעורי חינוך ובתחומי הדעת
- קבוצות מיקוד על אכפתיות
- סול כוכבת ה-SEL: פעילות שיח לקידום מיומנויות רגשיות-חברתיות
- קלףקלף (משחק לקידום מיומנויות רגשיות-חברתיות): ממלכתי | חברה חרדית
- תלמידים למען תלמידים - "כולנו גיבורי אל!" תכנית לפיתוח אחריות אישית וחברתית והתמודדות עם בריונות: תקציר הערכה | מצגת מלווה לערכה | ערכה מלאה בעברית | ערכה מלאה בערבית
- "אל תלעגו לי": יוצרים סביבה בטוחה ומכבדת - תכנית מערכתית למניעת הצקה ואלימות: עברית | ערבית
- אני והם - מקובלות חברתית: אתר "בין הצלצולים" - מט"ח, ערבית
- מגוון תכנים בנושא דחייה חברתית מתוך האתר "בין הצלצולים" - מט"ח: עברית | ערבית
-
חט"ב
- חברות, סבלנות ומניעת פגיעה חברתית- ריכוז שיעורים מתוך הכ"חות שבדרך: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מה ה-ק.ש.ר? - מרחבים לקידום מיומנויות חברתיות בשיעורי חינוך ובתחומי הדעת
- קבוצות מיקוד על אכפתיות
- פיתוח אחריות אישית וחברתית: על תפקידים בקבוצה ועל היכולת לנוע ביניהם
חטיבה עליונה:
- חברות, סבלנות ומניעת פגיעה חברתית- ריכוז שיעורים מתוך הכ"חות שבדרך: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מה ה-ק.ש.ר? - מרחבים לקידום מיומנויות חברתיות בשיעורי חינוך ובתחומי הדעת
- פיתוח אחריות אישית וחברתית במצבי בריונות ודחייה חברתית והבחירה של ה"עומד מן הצד"
חומרי הסברה להורים
-
-
- מיומנויות הוריות לפיתוח וחיזוק ההשתלבות החברתית של ילדינו בגן הילדים
- מקומנו ההורים בתהליכי ההסתגלות החברתית של ילדינו
- מיומנויות חברתיות ומניעת דחייה חברתית: איך אנו ההורים יכולים לסייע לילדינו? עברית | ערבית
סרטונים מטעם דוברות משרד החינוך
-
-
תכנים משנים קודמות
- יש מקום לכולם: מקדמים שייכות, מניעת דחייה חברתית וחרם (אגרת מרכזת, 2023)
- מיומנויות חברתיות והתמודדות עם דחייה חברתית כחלק מיצירת אקלים מיטבי בגן ובבית הספר (עלון מקוון, 2018)