תדריכים לצוות החינוכי
מתווים לשיח
- צפירת הרגעה - תדריך לצוותי החינוך לליווי התלמידים אחרי אזעקה במהלך יום הלימודים, 13.11.24
- מסמך מרכז: עם החזרה ללמידה לאחר חגי תשרי, 25.10.24
- נכון לעכשיו - ריכוז עקרונות וחומרי שפ"י ליועצים חינוכיים 25.9.24
- מוכנות למצב חירום ומלחמה - צוותי מעונות, 24.9.24
- שיח עם התלמידים בשל המצב הביטחוני, 22.9.24: עברית | ערבית
- מודל "חיבורים" לתמיכה בתהליכי שימור רציפות (מסמך לאנשי שפ"י), 1.9: עברית | ערבית
- קווים מנחים בליווי תלמידים במשבר מתמשך, 1.9: עברית | ערבית
- עד שובם - שיח חינוכי מתמשך ורגיש בנושא החטופים, 28.8: בבתי הספר היסודיים | בחינוך העל יסודי
- שיח בכיתות בעקבות שחרורם של החטופים מהשבי 8.6.24
- מכתב למנהלי בתי הספר ומעונות היום בשל המצב עם היציאה לחופשת הפסח, 14.4: מכתב למנהלי בתי הספר | מכתב למנהלות מעונות היום
- "אכפת לי ממך": שיח עם התלמידים בתקופת המלחמה, 14.4: בתי ספר עברית | בתי ספר ערבית | גנים ומעונות עברית
- חצי שנה למלחמת "חרבות ברזל", חצי שנה לשבי החטופות והחטופים הישראלים: הנחיות לשיח עם התלמידים, 4.4
- מאה ימים בשבי - עוצרים לשיח על כאב, נחישות ותקווה, לתלמידי העל יסודי, 11.1
- שיח חינוכי בעל יסודי ובכיתות הגבוהות בחינוך היסודי בנושא השבות והשבים (בכיתות בהן לא לומדים ילדים שקשורים ישירות לשבים או למשפחותיהם), 25.11: עברית | ערבית
- הנחיות לצוות החינוכי בגן בנוגע לשבות והשבים (בכיתות גן בהן לא לומדים ילדים שקשורים ישירות לשבים או למשפחותיהם), 25.11
- שיח עם הורים במוסדות חינוך בהם לומדים תלמידים יהודים וערבים, 14.11: עברית | ערבית
- האם לשוחח עם תלמידים על נושאים מורכבים וכיצד? 14.11 עברית | ערבית
- עקרונות לניהול שיח בסוגיות מורכבות וכואבות שעולות בגן הילדים בתקופת מלחמת חרבות ברזל, 14.11: עברית | ערבית
- שיח מורים ותלמידים בערים מעורבות, 30.10: עברית | ערבית
- יוצרים חממ"ה במרחב המוגן - שיח מרגיע עם הילדי הגן, 26.10: עברית | ערבית
- שיח חינוכי תומך עם התלמידים בשגרת חירום מתמשך, 19.10: עברית | ערבית
- שיח חינוכי תומך עם ילדי הגן בשגרת חירום מתמשך, 19.10: עברית | ערבית
- שיח פנים אל פנים עם ילדי הגן - גננות ומטפלות, 17.10: עברית | ערבית
- מסמך למנהלים - קיום שיח לצוותי חינוך בערים מעורבות, 12.10: עברית | ערבית
- ניהול שיח אישי או קבוצתי - תדריך לצוותי החינוך המיוחד, 12.10
- צפייה בסרטונים קשים - תדריך לצוות, 12.10: ממלכתי | חברה חרדית | ערבית
- מתווה לשיחה טלפונית גננת/מחנכת מטפלת-ילד, 11.10: עברית | ערבית
- מתווה שיחה טלפונית: גננת - מטפלת - הורה, 10.10: עברית | ערבית
- תדריך לשיח תומך עם התלמידים, 10.10
- שיח רגיש ותומך עם ילדות וילדים צעירים שנחשפו למצבי איום וסכנה, 10.10
- אגרת למנהלים, 7.10: ממלכתי | חברה חרדית
בשורות מרות
צל"ח (צוות לשעת חירום)
- תיק צל"ח - צוות לשעת חירום במוסד החינוכי, 19.12: תיק צל"ח גן | תיק צל"ח בתי ספר | תיק צל"ח לחברה הערבית
- תיק חירום לדוגמא - שפ"ח שער הנגב
- ניהול סדר היום ומפגשי הצל"ח בשגרת חירום, 14.11
- מפגש צל"ח ראשון, 9.10
- ניהול יום ומפגשי צל"ח, 7.10
איתור וזיהוי תלמידים במצוקה
ליווי תלמידים וחברי צוות
- חוזר מנכ"ל חדש: ליווי תלמידים בעקבות משבר מתמשך, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפטר, נהרג, נרצח לווי תלמידים שקרוב משפחתם חטוף, שב, נעדר, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפצע או חולה במחלה מתמשכת המשפיעה על התלמיד, 14.4.24
- הנחיות לצוותי החינוך והמערך התומך במעונות היום, לליווי פעוטות, שחוו אובדן או משבר מתמשך, 30.10.24
- ליווי תלמידים שאחד מהוריהם (מגויס, מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 23.1
- ליווי ילדי גן שאחד מהוריהם (מגויס, מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 23.1
- ליווי ילדי המעון שאחד מהוריהם (מגוייס/מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 9.1: עברית | ערבית
- שובם של נשות ואנשי צוות חינוכי משירות המילואים במלחמת "חרבות ברזל", 26.12
- הפעלת תוכניות 360 - תקופת מלחמת "חרבות ברזל", 17.10.23
קליטת מפונים במוסד החינוכי
למידה מקוונת
- רואים ומעריכים גם מרחוק את התלמידים עם לקויות הלמידה והקשב - מעודכן ומותאם למלחמת "חרבות ברזל", 23.11
- אקלים כיתה בטוח ותומך במרחב המקוון, 21.11: ממלכתי | חברה ערבית
- "פותחים מסך": המלצות לצוותי חינוך בנוגע להתנהלות תלמידים עם מצלמות במהלך מפגש מקוון, 14.11: עברית | ערבית
- כשלקות למידה והפרעת קשב פוגשות את הלמידה המקוונת מרחוק, 19.10
- הנחיות אגף ביטחון - חמאס ואפליקציות חברתיות, 17.10
תדריכים בזיקה למועדי השנה ולמועדי שיא בצל המלחמה
תדריכים בזיקה למועדי השנה
- תדריכים לצוותי החינוך לקראת חג הפורים תשפ"ד 4.3: מעונות | גני ילדים | בתי ספר
- שמחת חג הפורים ושתיית אלכוהול - הנחיות לשיח עם תלמידים
תדריכים בזיקה למועדי שיא
- השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, תשפ"ד, בסימן "מתחברים על בטוח בשגרה ובחירום- שומרים על חוסן דיגיטלי", פברואר 2024
- "שומרים על חוסן משפחתי וקהילתי" - שבוע המשפחה, תשפ"ד, פברואר 2024
- יום המשפחה בצל המלחמה – על ערבות הדדית, מעורבות, קהילתיות ותמיכה: מפגש שיח רגשי-חברתי עם תלמידי החטיבה העליונה, פברואר 2024
- חודש המודעות להתמודדות עם שימוש בסמים ואלכוהול, תשפ"ד
- היום הבין לאומי לזכויות הילד 2023 בסימן תקווה ועשייה למען שובם של הילדות והילדים החטופים, נובמבר 2023
מסמכים נוספים
- היערכות השפ"ח לתרחיש מערכה בצפון, 11.4
- הגשת בקשות להתאמות בדרכי ההיבחנות לוועדה מחוזית בשנה"ל תשפ"ד – הנחיות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
- שאלון לצוות החינוכי – התמודדות והצעות למענים עם אתגרי התקופה
- מידע אודות שאלון 'מה שלומך?' לתלמידים והצעות למענים בעברית וערבית, 26.11
- דגשים להוראת תחומי הדעת בתקופת שגרת חירום, 30.10: עברית | ערבית