נפגשים מחדש - תכנים לעבודה במוסדות חינוך שנסגרו ונפתחים מחדש

לרגל הפתיחה המחודשת של מוסדות חינוך שנסגרו בצל המלחמה, ולקראת החזרה, תוכלו למצוא בעמוד זה תדריכים, כלים ופעילויות לחיזוק כוחות ולניהול שיח רגשי הן בנושא המפגש המחודש והן למען ליווי מתמשך וארוך טווח של תהליך החזרה של התלמידים והצוות ככל שיידרש.
שימו לב, התכנים בדף ימשיכו להתעדכן בזמן הקרוב.
תכנים לצוותי החינוך
-
- חוזר מנכ"ל: ליווי תלמידים בעקבות משבר מתמשך, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפטר, נהרג, נרצח, לווי תלמידים שקרוב משפחתם חטוף, שב, נעדר, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפצע או חולה במחלה מתמשכת המשפיעה על התלמיד
- קווים מנחים בליווי תלמידים במשבר מתמשך: עברית | ערבית
- פרידה מתלמיד וממשפחה שעוזבים את הכיתה
- גש"ר מאח"ד: עברית | ערבית
- אכפת לי ממך לשיח עם התלמידים: עברית | ערבית | גנים ומעונות עברית
- מרחב התחברות
- מודל "חיבורים" לנשות ואנשי שפ"י לתמיכה בתהליכי שימור רציפות: עברית | ערבית
- כיצד נתמוך בתהליך ההסתגלות? לגן | לכיתה
- בחזרה למעון: תדריך לצוותי החינוך עם שובם למעונות: עברית | ערבית
- בחזרה לגן: תדריך לצוותי החינוך עם שובם לגנים
- בחזרה לכיתה: תדריך לצוותי החינוך עם שובם לבתי הספר
- "נפגשים מחדש" - מסמך לעבודה עם תלמידי בתי הספר היסודיים עם שובם לבתי הספר: ממלכתי | חברה חרדית
-
- תרגיל בהישענות: יצירת "מרחב התחברות" המאפשר נשימה והתחברות לכוחות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- עמוד שגרה: יצירת עמוד שגרה המסייע לתחושת היציבות וחיבור הרציפויות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- לצעוד ברשת השבילים: תהליכי התאוששות וצמיחה ממשבר ומשמעות ההנהגה החינוכית ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- תנועה אל עבר צמיחה: זיהוי גורמים המקדמים צמיחה ותכנון צעדים ליצירת צמיחה ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הכובעים שלי: ניהול שיח חזוני המאפשר ביטוי אישי בנושא מנהיגות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הכוחות שלי: זיהוי הכוחות המנהיגותיים הקיימים באנשי הצוות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- רגעים של משמעות: חיבור לתחושת המשמעות בעת הזו ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- שיר חדש: זיהוי תהליכי צמיחה והתפתחות ממלכתי | חברה חרדי
- הסיפור המשפחתי: חיזוק החוסן ותחושת המשמעות מתוך החיבור לסיפור המשפחתי ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- What's up? קלפי שיח לבירור רגשות ותחושות עם החזרה ממלכתי | חמ"ד | חברה ערבית
- נפגשים מחדש: חיבור מחדש ויצירת תחושת ה'יחד' של הצוות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- זיהוי הכ"חות האישיים: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית | חנ"מ
-
פרופ' יוסי לוי-בלז: סרטון בהרצאה מתוך הכנס: "צמיחה מתוך משבר"
תכנים לעבודה עם תלמידים
-
- תמר, עכבר וסירה מנייר: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- פועלים ומשחקים יחד: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- נרגעים יחד בחממ"ה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- אני יכולה/ה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
-
- סיפור על צמיחה והגורמים לצמיחה אנושית: ניצן לומדת לצמוח: ממלכתי | חמ"ד: ניצן לומדת לצמוח (בנות) / איתן לומד לצמוח (בנים) | חברה חרדית: ורד לומדת לצמוח (בנות) / אריאל לומד לצמוח (בנים) | חברה ערבית: בסאן לומדת לצמוח
- הפרפר הלבן: דרך סיפור, חיבור לייחודיות שלי ושל הזולת ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית
- להרכיב את הפאזל מחדש: ביסוס הלכידות החברתית בכיתה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית
מבט מיוחד – שיעורים לתלמידים החינוך המיוחד
- תמר, עכבר וסירה מנייר: חיבור חברתי; חיבור לחוויות עבר ומשאלות לב להמשך המסע האישי ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- כאן, ביחד: יצירת חיבור וקשרים חברתיים בכיתה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית: בנים/בנות | חברה ערבית
- הכוח להיות ביחד חנ"מ: "קירוב מחדש" למקום והאחד לשני לביסוס תחושת השייכות
- דברים שקרו לי כשלא היינו יחד חנ"מ: קלפי שיח לבירור רגשות עם החזרה לבית הספר
-
- מירוץ מכוניות כיתתי: חיזוק הלכידות החברתית והגברת החוסן האישי והקבוצתי ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הכ"ח להיות ביחד: "קירוב מחדש" למקום והאחד לשני לביסוס תחושת השייכות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית | חנ"מ
- דברים שקרו לי כשלא היינו יחד: קלפי שיח לבירור רגשות עם החזרה לבית הספר ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית | חנ"מ
- כל החלקים כולם: מודעות עצמית למנעד הרגשות הכרוכים בחזרה: ממלכתי | חמ"ד | חברה ערבית
- ביחד בדרך: חיזוק הקשרים החברתיים והלכידות החברתית: ממלכתי | חמ"ד | חרדי בנים/בנות | חברה ערבית
-
- נפגשים מחדש: חיבור מחדש ויצירת תחושת ה'יחד' הכיתתית ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית
- הכרטיס המטעין שלי: פיתוח מודעות לדברים הממלאים בכוחות ובתחושה טובה ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- What's up? קלפי שיח לבירור רגשות ותחושות עם החזרה ממלכתי | חמ"ד | חברה ערבית
- ביחד יד ביד: הרגשות העולים סביב המפגש המחודש ויצירת חיבור מחדש ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
-
- מה בטבע שלי? זיהוי הגורמים המקדמים צמיחה אישית ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הסיפור המשפחתי: חיזוק החוסן ותחושת המשמעות מתוך החיבור לסיפור המשפחתי ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הכרטיס המטעין שלי: פיתוח מודעות לדברים הממלאים בכוחות ובתחושה טובה ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- "מראה אל הטוב" לכיתה י': מודעות לחוזקות אישיות ממלכתי | חמ"ד: בנים / בנות | חברה חרדית (בנות) | חברה ערבית
- "כולנו מתמודדים" לכיתה י"א – על פי גש"ר מאח"ד: סדרת מפגשים בנושא אסטרטגיות התמודדות ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית (בנות) | חברה ערבית
- What's up? קלפי שיח לבירור רגשות ותחושות עם החזרה ממלכתי | חמ"ד | חברה ערבית
- נפגשים מחדש: חיבור מחדש ויצירת תחושת ה'יחד' הכיתתית ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
-
- מסרים בוני חוסן לעת משבר ולחץ: עברית | ערבית
- הסיפור של האי בתוך אי הוודאות
- מה עוזר? עברית | ערבית
חומרי הסברה ותכנים לעבודה עם הורים
- 'שותפות-חינוכית' הורים וצוות כמסייעת בתהליכי החזרה למסגרת החינוכית
- להתחבר מחדש: שיח פרטני וקבוצתי עם ההורים
- הסיפור המשפחתי שלנו – הצעות לפעילות עם התלמידים בכיתה
- חוסן הורי - את"ם שמ"ש - מפגש להורים
- הסיפור שלנו - מפגש להורים
- ערכים מובילים בחינוך בבית ובמסגרת החינוכית - מאגרי כ"ח להנהגת ההורים ולצוות החינוכי המוביל
- סרטונים להורים
- הרצאות בפורטל ההורים