ריבה שכטר, ממונה התמודדות עם מצבי משבר בשפ"י
דף מרכז "חרבות ברזל" - ישן
דבר מנהלת שפ"י
אגרות מרכזות המינהל הפדגוגי
הסלמה בצפון - אגרות מרכזות תשפ"ה
- אגרת מס' 1 - 22.9.24
- אגרת מס' 2 - 23.9.24
- אגרת מס' 3 - 24.9.24
- אגרת מס' 4 - 25.9.24
- אגרת מס' 5 - 26.9.24
- אגרת מס' 6 - 29.9.24
- אגרת מס' 7 - 30.9.24
- אגרת מס' 8 - 6.10.24
- אגרת מס' 9 - 8.10.24
אגרות מרכזות תשפ"ד
תדריכים לצוות החינוכי
-
- נכון לעכשיו - ריכוז עקרונות וחומרי שפ"י ליועצים חינוכיים 25.9.24
- מוכנות למצב חירום ומלחמה - צוותי מעונות, 24.9.24
- שיח עם התלמידים בשל המצב הביטחוני, 22.9.24: עברית | ערבית
- מודל "חיבורים" לתמיכה בתהליכי שימור רציפות (מסמך לאנשי שפ"י), 1.9: עברית | ערבית
- קווים מנחים בליווי תלמידים במשבר מתמשך, 1.9: עברית | ערבית
- עד שובם - שיח חינוכי מתמשך ורגיש בנושא החטופים, 28.8: בבתי הספר היסודיים | בחינוך העל יסודי
- שיח בכיתות בעקבות שחרורם של החטופים מהשבי 8.6.24
- מכתב למנהלי בתי הספר ומעונות היום בשל המצב עם היציאה לחופשת הפסח, 14.4: מכתב למנהלי בתי הספר | מכתב למנהלות מעונות היום
- "אכפת לי ממך": שיח עם התלמידים בתקופת המלחמה, 14.4: עברית | ערבית
מתווה לשיחה טלפונית של גננת/מנהלת מעון עם ילדי הגן/פעוטות, 14.4 - חצי שנה למלחמת "חרבות ברזל", חצי שנה לשבי החטופות והחטופים הישראלים: הנחיות לשיח עם התלמידים, 4.4
- מאה ימים בשבי - עוצרים לשיח על כאב, נחישות ותקווה, לתלמידי העל יסודי, 11.1
- שיח חינוכי בעל יסודי ובכיתות הגבוהות בחינוך היסודי בנושא השבות והשבים (בכיתות בהן לא לומדים ילדים שקשורים ישירות לשבים או למשפחותיהם), 25.11: עברית | ערבית
- הנחיות לצוות החינוכי בגן בנוגע לשבות והשבים (בכיתות גן בהן לא לומדים ילדים שקשורים ישירות לשבים או למשפחותיהם), 25.11
- שיח עם הורים במוסדות חינוך בהם לומדים תלמידים יהודים וערבים, 14.11: עברית | ערבית
- האם לשוחח עם תלמידים על נושאים מורכבים וכיצד? 14.11 עברית | ערבית
- עקרונות לניהול שיח בסוגיות מורכבות וכואבות שעולות בגן הילדים בתקופת מלחמת חרבות ברזל, 14.11: עברית | ערבית
- שיח מורים ותלמידים בערים מעורבות, 30.10: עברית | ערבית
- יוצרים חממ"ה במרחב המוגן - שיח מרגיע עם הילדי הגן, 26.10: עברית | חברה ערבית
- שיח חינוכי תומך עם התלמידים בשגרת חירום מתמשך, 22.10
- שיח חינוכי תומך עם התלמידים בשגרת חירום מתמשך, 19.10: עברית | ערבית
- שיח חינוכי תומך עם ילדי הגן בשגרת חירום מתמשך, 19.10: עברית | ערבית
- שיח פנים אל פנים עם ילדי הגן - גננות ומטפלות, 17.10: עברית | ערבית
- מסמך למנהלים - קיום שיח לצוותי חינוך בערים מעורבות, 12.10: עברית | ערבית
- ניהול שיח אישי או קבוצתי - תדריך לצוותי החינוך המיוחד, 12.10
- צפייה בסרטונים קשים - תדריך לצוות, 12.10: ממלכתי | חברה חרדית | ערבית
- מתווה לשיחה טלפונית גננת/מחנכת מטפלת-ילד, 11.10: עברית | ערבית
- מתווה שיחה טלפונית: גננת - מטפלת - הורה, 10.10: עברית | ערבית
- תדריך לשיח תומך עם התלמידים, 10.10
- שיח רגיש ותומך עם ילדות וילדים צעירים שנחשפו למצבי איום וסכנה, 10.10
- אגרת למנהלים, 7.10: ממלכתי | חברה חרדית
-
- תיק צל"ח - צוות לשעת חירום במוסד החינוכי, 19.12: תיק צל"ח גן | תיק צל"ח בתי ספר | תיק צל"ח לחברה הערבית
- תיק חירום לדוגמא - שפ"ח שער הנגב
- ניהול סדר היום ומפגשי הצל"ח בשגרת חירום, 14.11
- מפגש צל"ח ראשון, 9.10
- ניהול יום ומפגשי צל"ח, 7.10
-
- חוזר מנכ"ל חדש: ליווי תלמידים בעקבות משבר מתמשך, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפטר, נהרג, נרצח לווי תלמידים שקרוב משפחתם חטוף, שב, נעדר, ליווי תלמידים שבן משפחתם נפצע או חולה במחלה מתמשכת המשפיעה על התלמיד, 14.4.24
- ליווי תלמידים שאחד מהוריהם (מגויס, מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 23.1
- ליווי ילדי גן שאחד מהוריהם (מגויס, מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 23.1
- ליווי ילדי המעון שאחד מהוריהם (מגוייס/מאושפז) ונעדר מהבית לאורך זמן, 9.1: עברית | ערבית
- שובם של נשות ואנשי צוות חינוכי משירות המילואים במלחמת "חרבות ברזל", 26.12
- הפעלת תוכניות 360 - תקופת מלחמת "חרבות ברזל", 17.10.23
-
- רואים ומעריכים גם מרחוק את התלמידים עם לקויות הלמידה והקשב - מעודכן ומותאם למלחמת "חרבות ברזל", 23.11
- אקלים כיתה בטוח ותומך במרחב המקוון, 21.11: ממלכתי | חברה ערבית
- "פותחים מסך": המלצות לצוותי חינוך בנוגע להתנהלות תלמידים עם מצלמות במהלך מפגש מקוון, 14.11: עברית | ערבית
- כשלקות למידה והפרעת קשב פוגשות את הלמידה המקוונת מרחוק, 19.10
- הנחיות אגף ביטחון - חמאס ואפליקציות חברתיות, 17.10
-
תדריכים בזיקה למועדי השנה
- תדריכים לצוותי החינוך לקראת חג הפורים תשפ"ד 4.3: מעונות | גני ילדים | בתי ספר
- שמחת חג הפורים ושתיית אלכוהול - הנחיות לשיח עם תלמידים
תדריכים בזיקה למועדי שיא
- השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, תשפ"ד, בסימן "מתחברים על בטוח בשגרה ובחירום- שומרים על חוסן דיגיטלי", פברואר 2024
- "שומרים על חוסן משפחתי וקהילתי" - שבוע המשפחה, תשפ"ד, פברואר 2024
- יום המשפחה בצל המלחמה – על ערבות הדדית, מעורבות, קהילתיות ותמיכה: מפגש שיח רגשי-חברתי עם תלמידי החטיבה העליונה, פברואר 2024
- חודש המודעות להתמודדות עם שימוש בסמים ואלכוהול, תשפ"ד
- היום הבין לאומי לזכויות הילד 2023 בסימן תקווה ועשייה למען שובם של הילדות והילדים החטופים, נובמבר 2023
-
- היערכות השפ"ח לתרחיש מערכה בצפון, 11.4
- הגשת בקשות להתאמות בדרכי ההיבחנות לוועדה מחוזית בשנה"ל תשפ"ד – הנחיות בעקבות מלחמת "חרבות ברזל"
- שאלון לצוות החינוכי – התמודדות והצעות למענים עם אתגרי התקופה
- מידע אודות שאלון 'מה שלומך?' לתלמידים והצעות למענים בעברית וערבית, 26.11
- דגשים להוראת תחומי הדעת בתקופת שגרת חירום, 30.10: עברית | ערבית
מאגרי כ"ח
כלים ופעילויות לחיזוק כוחות ולניהול שיח רגשי לתלמידים ולצוות החינוכי:
- מאגרי כ"ח: גיל רך
- מאגרי כ"ח: יסודי
- מאגרי כ"ח: על יסודי
- מאגרי כ"ח: במבט מיוחד (חנ"מ)
- מאגרי כ"ח: צוותי חינוך
- רגע של רוגע: כלים להתמודדות בשעת לחץ – ערכת משחקים לכיתות א'–ג': עברית | ערבית
- מה הק.ש.ר: מרחבים לקידום מיומנויות חברתיות בשיעורי חינוך ובתחומי הדעת: יסודי | על יסודי
- יש בי כ"ח: חוברת לתלמיד/לתלמידה לעבודה עצמית: עברית | ערבית
מכתבים:
- המלצות לתלמידים בשל המצב, 25.8.24:
- מכתב לבני הנוער (7.10): ממלכתי | חברה ערבית
- קיבלת תמונה או סרטון קשה? – תדריך לתלמידים (10.10): ממלכתי | חברה ערבית
תכנים לעבודה במרכזי קליטה
-
- פרידה מתלמיד ומשפחה אשר עוזבים את המרכז החינוכי, 2.1
- נפרדים מ"מרכזי יחד" - גנים, 2.1
- חוברת עטופים באהבה - מענים חינוכיים (חברתיים, רגשיים ולימודיים) למערך החינוכי במרכזי קליטה: עברית | ערבית
-
תכנים לעבודה עם תלמידים
- מאגרי כ"ח מרכזי קליטה: גיל רך | יסודי
- יש בי כ"ח: חוברת לתלמיד/לתלמידה לעבודה עצמית: עברית | ערבית
- רגע של רוגע: כלים להתמודדות בשעת לחץ-ערכת משחקים לכיתות א-ג
- משחק אחד ליום (לפחות): לקט משחקים לתלמידי היסודי בדגש רגשי-חברתי להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש
- מאגרי כ"ח מרכזי קליטה: על יסודי
- מאגרי כ"ח לחנוכה לעבודה במרכזי קליטה
- מאגרי כ"ח לחודש המודעות להתמודדות עם שימוש בסמים ואלכוהול
תכנים לעבודה עם הצוות החינוכי
שלומות הצוות – איך אטפח את הצוות החינוכי שבניהולי? - מסמך למנהלים וליועצות, במסגרות חינוכיות שעובדות עם תלמידים מפונים ומשפחותיהם - ממלכתי | חרדי
חומרי הסברה ותכנים לעבודה עם הורים
- איך ניצור קשר ושותפות חינוכית עם הורי התלמידים המפונים? - מסמך למנהלים וליועצות במסגרות החינוכיות
- המחברת שמחברת הורה וילד/לילדה: זמן של משחק ושיח, זמן של יחד - עברית | ערבית
- כיצד נשמור על המתבגרים שלנו? - להיות הורים למתבגרים במרכזי הקליטה
חומרי הסברה להורים
-
- מכתב להורים לנוכח המצב, 22.9.24: בתי ספר עברית | בתי ספר ערבית | מעונות וגנים: עברית | ערבית
- מכתב להורים לנוכח המצב, 25.8.24: עברית | ערבית | רוסית | צרפתית | אנגלית | אמהרית | ספרדית
- מכתב להורים בשל המצב הביטחוני במהלך חופשת הקיץ, 7.8: עברית | ערבית
- מכתב הנחיות להורים בשל המצב עם היציאה לחופשת הפסח, 14.4: עברית | ערבית | אנגלית | צרפתית | ספרדית | רוסית | אמהרית
-
מכתב להורים לקראת היציאה לחופשה 10.4.24
- הורים במילואים - צו 8 להורות!: שומרים על הבית, על עצמנו ועל הילדים בתקופת המילואים, 9.1
- שיח של הורים עם ילדם בעקבות מות בן משפחה של חבר מהגן/מהמעון: להורים במעון | להורים בגן
- שיחות עם הורים, 19.12: הגיל הרך | בתי הספר
- מכתב להורים בבתי הספר בנושא השבות והשבים, 25.11: עברית | ערבית | אמהרית
- מכתב להורי ילדי הגנים בנושא השבות והשבים, 25.11
- מכתב להורי ילדי הגנים- חזרה לשגרת חירום, 22.10: עברית | ערבית | תרגום למגוון שפות
- צפייה בסרטונים קשים- תדריך להורים, 12.10: ממלכתי | ערבית
- סיוע הורים לילדיהם באירוע בטחוני - גיל רך (7.10): ממלכתי | חברה ערבית | חברה חרדית
- סיוע הורים לילדיהם באירוע בטחוני - כללי (7.10): ממלכתי | חברה ערבית
-
- לדבר בגובה העיניים ולעודד עשייה - איך כדאי לדבר עם ילדינו? (אוריה חורש, פסיכולוגית חינוכית)
- איך לדבר עם ילדי הגיל הרך בזמן המלחמה? (אוריה חורש, פסיכולוגית חינוכית)
- איך לדבר עם הילדים בזמן מלחמה? (בן ברדיצ'ב, פסיכולוג)
- גם עכשיו: נשקיע בעצמנו - למען ילדינו
סרטונים
-
איך להתמודד עם פחד, דאגה וחוסר אונים?
-
חברה טובה איבדה קרוב משפחה - מה אפשר להגיד?
דון לני גבאי -
מסר להתמודדות עם המצב
טל גרושקה