לקראת פתיחת שנת הלימודים
לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה
בימים אלו אנו נמצאים במהלך חופשת הקיץ, לצד שגרת החירום המתמשכת. לקראת שנת הלימודים הבאה תוכלו למצוא בעמוד זה תכנים מגוונים שיסייעו לכם במלאכת ההיערכות. שימו לב - התכנים בעמוד ימשיכו להתעדכן במהלך חודשים יולי אוגוסט 2024.
תכנים לגיל הרך
-
- נהנים להכיר: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מחשבות שנותנות לי כ"ח: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- הכללים שלנו: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- בואו נשחק ביחד: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- פשוט לשחק - לקט משחקים לתלמידי גני הילדים בדגש רגשי-חברתי להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש: עברית | ערבית
- נרגעים יחד בחממ"ה: ממלכתי: מפגש | סימניה, חמ"ד: מפגש | סימניה, חברה חרדית: מפגש | סימניה, חברה ערבית: מפגש | סימניה
תכנים לבתי הספר היסודיים
-
- עד שובם - שיח חינוכי מתמשך ורגיש בנושא החטופים בבתי הספר היסודיים
- מודל "חיבורים" לתמיכה בתהליכי שימור רציפות (מסמך לאנשי שפ"י): עברית | ערבית
- קווים מנחים בליווי תלמידים במשבר מתמשך: עברית | ערבית
- איתור וזיהוי ילדים בסיכון לפגיעה, התעללות והזנחה
מפגשים וסדנאות לחדרי מורים
- המשמעות שבדרך והדרך למשמעות - מפגש לפתיחת שנה: ממלכתי| חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- להקשיב לפעימות הלב - מפגש לחיזוק החוסן: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- שיח צוותי חינוך בנושא כללים ואמנה בית ספרית בהתאמה לשגרה וחירום
- "על התחלות חדשות": להיות מורה חדש
אקלים חינוכי מיטבי
- תחנת הדלק שלנו - אקלים צוות
- בית הקפה שלנו (מיועד לצוותי החינוך המיוחד)
- סיכת בטחון - התערבות חינוכית למניעת פגיעה חברתית
שיח רגשי עם תלמידים
-
בצל התקופה חשוב לגלות רגישות לתלמידים במעגלי הפגיעות השונים ולהתאים מראש את השיעורים. במהלך השיעורים כדאי לתת מקום למגוון התחושות שיעלו התלמידים, להזמין אותם לזהות את משאבי ההתמודדות שלהם, לעודד אותם לתכנן תכניות במטרה לחזק את תחושת הרציפות והתקווה וכתמיד, להזכיר להם שהם אינם לבד ושבעת הצורך לא יהססו לפנות לעזרה.
תכנים לפתיחת השנה ניתן למצוא בתכנית הכ"חות שבדרך. יש להיכנס לשכבת הגיל הרצויה ולחברה הרצויה, תחת החודשים ספטמבר-אוקטובר (מיומנויות לחיזוק כוחות וחוסן להתנהלות מיטבית בשגרה ובחירום).
קידום שיח רגשי, העמקת קשרים ויצירת שייכות
- לוטו תכונות להעמקת היכרות
- משחק אחד ביום (לפחות) – לקט משחקים לתלמידי היסודי בדגש רגשי-חברתי להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש: עברית | ערבית
- מתאקלמים - משחקים לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי: עברית | ערבית
- רא"פ (רשת של אחריות ופרגון) לשנה החדשה - שיעור בנושא כללי התנהלות מיטבית וחיובית ברשת: ממלכתי | חמ"ד | ערבית
- משוחחים בשפת ה-SEL: שאלון להעמקת ההיכרות האישית וההיכרות עם השפה הרגשית-חברתית (מיועד לשכבות ד'-ח')
פיתוח חוסן וחיזוק עצמי
- הכ"חות שבכיס (א'-ג'): ממלכתי: מפגש | סימניה, חמ"ד: מפגש | סימניה, חברה חרדית: מפגש | סימניה, חברה ערבית: מפגש | סימניה
- הכ"חות שבכיס (ד'-ו'): ממלכתי: מפגש | סימניה, חמ"ד: מפגש | סימניה, חברה חרדית: מפגש | סימניה, חברה ערבית: מפגש | סימניה
מאגרי כ"ח לתלמידים ביישובים המתמודדים עם איום ביטחוני
- להביע משאלה (א'-ג'): ממלכתי | חמ"ד (כיתה מעורבת)
- חבילה לדרך (ד'-ו'): ממלכתי | חמ"ד (בנים / בנות)
שיעורי הכ"חות שבדרך לתלמידים שוני צרכים
פתיחת שנה והסתגלות לכיתה א'
פתיחת שנה לכיתה ב'
שיעורים לשכבות ד'-ו'
פיתוח חוסן וחיזוק עצמי
-
- נעים להכיר! דגשים והמלצות לתכנון והנחיית אסיפת ההורים הראשונה: עברית | ערבית
- "כנפיים ושמיים" – הצעה למפגש עם ההורים באסיפת הורים ראשונה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מאירים פנים להורים: מסמך לצוותי החינוך בנושא ליווי מיטיב של ההורים והמשפחות בפתח שנת הלימודים: עברית
- היכרות מקדימה ושיח עם הורי התלמיד: עברית
- פותחים את השנה ביחד - אגרת להורי התלמידים בבתי הספר היסודיים: עברית | ערבית
תכנים לבתי הספר העל יסודיים
-
- עד שובם - שיח חינוכי מתמשך ורגיש בנושא החטופים בחינוך העל יסודי
- מודל "חיבורים" לתמיכה בתהליכי שימור רציפות (מסמך לאנשי שפ"י): עברית | ערבית
- קווים מנחים בליווי תלמידים במשבר מתמשך: עברית | ערבית
- איתור וזיהוי ילדים בסיכון לפגיעה, התעללות והזנחה
מפגשים וסדנאות לחדרי מורים
- המשמעות שבדרך והדרך למשמעות - מפגש לפתיחת שנה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- להקשיב לפעימות הלב - מפגש לחיזוק החוסן: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- שיח צוותי חינוך בנושא כללים ואמנה בית ספרית בהתאמה לשגרה וחירום
- "על התחלות חדשות": להיות מורה חדש
אקלים חינוכי מיטבי
- תחנת הדלק שלנו - אקלים צוות
- בית הקפה שלנו (מיועד לצוותי החינוך המיוחד)
- סיכת בטחון - התערבות חינוכית למניעת פגיעה חברתית
שיח רגשי עם תלמידים
-
בצל התקופה חשוב לגלות רגישות לתלמידים במעגלי הפגיעות השונים ולהתאים מראש את השיעורים. במהלך השיעורים כדאי לתת מקום למגוון התחושות שיעלו התלמידים, להזמין אותם לזהות את משאבי ההתמודדות שלהם, לעודד אותם לתכנן תכניות במטרה לחזק את תחושת הרציפות והתקווה וכתמיד, להזכיר להם שהם אינם לבד ושבעת הצורך לא יהססו לפנות לעזרה.
תכנים לפתיחת השנה ניתן למצוא בתכנית הכ"חות שבדרך. יש להיכנס לשכבת הגיל הרצויה ולחברה הרצויה, תחת החודשים ספטמבר-אוקטובר (מיומנויות לחיזוק כוחות וחוסן להתנהלות מיטבית בשגרה ובחירום).
קידום שיח רגשי, העמקת קשרים ויצירת שייכות
- ריאלטי בכיתה - לקט פעילויות לתלמידי חטיבת הביניים בדגש רגשי-חברתי להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש: עברית | ערבית
- פשוט לדבר - שיח רגשי-חברתי לתלמידי החטיבה העליונה להעמקת היכרות וקשר, להנאה וגיבוש: עברית | ערבית
- מתאקלמים: משחקים לטיפוח אקלים חינוכי מיטבי: עברית | ערבית
- כללי קס"ם לתרגול הקשבה פעילה
- השמים הם הגבול (חט"ב): שיעור בנושא בינה מלאכותית, זיהוי הזדמנויות והבניית נורמות התנהלות בעת שימוש: ממלכתי
- ברוכים הבאים, העתיד כבר כאן! (תיכון): שיעור בנושא בינה מלאכותית, זיהוי הזדמנויות והבניית נורמות התנהלות בעת שימוש: ממלכתי | ערבית
- משוחחים בשפת ה-SEL: שאלון להעמקת ההיכרות האישית וההיכרות עם השפה הרגשית-חברתית (מיועד לשכבות ד'-ח')
- קלפים בחמישה צבעים - שיח קבוצתי רגשי-חברתי לתלמידי החטיבה העליונה: ממלכתי | חברה ערבית
פיתוח חוסן וחיזוק עצמי
הכ"חות שבכיס: ממלכתי: מפגש | סימניה, חמ"ד: מפגש (בנים / בנות) | סימניה, חברה חרדית: מפגש | סימניה, חברה ערבית: מפגש | סימניה
מאגרי כ"ח לתלמידים ביישובים המתמודדים עם איום בטחוני
שיעורי הכ"חות שבדרך לתלמידים שוני צרכים
- כל ההתחלות
- לומדים מהעבר
- פעם שלישית גלידה-מבט מיוחד: ממלכתי | חמ"ד (בנות) | חרדי (בנות) | ערבית
-
- נעים להכיר! דגשים והמלצות לתכנון והנחיית אסיפת ההורים הראשונה: עברית | ערבית
- "כנפיים ושמיים" – הצעה למפגש עם ההורים באסיפת הורים ראשונה: ממלכתי | חמ"ד | חברה חרדית | חברה ערבית
- מאירים פנים להורים: מסמך לצוותי החינוך בנושא ליווי מיטיב של ההורים והמשפחות בפתח שנת הלימודים: עברית
- היכרות מקדימה ושיח עם הורי התלמיד: עברית
- פותחים את השנה ביחד - אגרת להורי התלמידים בבתי הספר העל יסודיים: עברית | ערבית
תכנים משנים קודמות
- אגרת לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד
- אגרת לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג
- אגרת לקראת פתיחת שנת הלימודים, תשפ"ב
- עלון מקוון לפתיחת שנה תשפ"א - "כל שנה מתחילה בסימן שאלה"?
- עלון מקוון לקראת פתיחת שנה, תש"ף
- עלון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ט
- עלון היערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע"ח
- עלון לפתיחת שנת הלימודים תשע"ז