מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
השירות הפסיכולוגי ייעוצי
משרד החינוך
שפ"ינט
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

חברה חרדית – יסודי

share
שתפו עמוד:
חברה חרדית – יסודי

הקדמה

'הכ"חות שבדרך', תוכנית כישורי חיים החדשה, כשמה כן היא, מבוססת על התפיסה שהתפתחות רגשית וחברתית היא מסע ארוך של צמיחה ולמידה. מסע שכולל למידה מתוך התנסויות מזדמנות לצד למידה מתוכננת ומדויקת, מותאמת גיל, של מיומנויות, ידע וערכים, צעד אחר צעד בדרך ההתפתחותית המתמשכת.

התוכנית החדשה נכתבת על סמך ידע אקדמי ומחקרי ענף ומגוון, שפוגש את המידע שנאסף מהשטח בסקרי ראמ"ה, במחקר אקדמי, סקרי אגף ייעוץ ובמפגשי שולחנות עגולים עם תלמידים, הורים, מורים, וכמובן עם יועצות ויועצים. התוכנית מוגשת בצורה אינטראקטיבית ומאפשרת גמישות ושיקולי דעת בהנחייתה הן מבחינת הבחירה בתכנים ובסגנון והן מבחינת ההזמנה לחבר אותה ל'כאן ועכשיו' הכיתתי. נושאי התוכנית ותכניה הותאמו למציאות המשתנה, והיא נכתבה בשאיפה להיות רלוונטית לעולמם של התלמידים והתלמידות בגילים השונים ובחברות השונות.

  • פתיחת שנה

    חוסן – ויסות דרך הגוף

    חוסן – ויסות דרך הקוגניציה

  • בוחר להיות חבר

    קשר מה הקשר

    קשר מכוכב אחר

    מוצאים נתיב גם בריב

  • אני לומד/לומדת לשמור על עצמי

    מרגישים ועוזרים עם לבבון/לבבית

    קולטים, מבינים ובוחרים לעזור

    התנהגויות מתאימות ולא מתאימות: 1, 2, 3, 4 – אל תיגע בי, אל תיגע

    התנהגויות מתאימות ולא מתאימות 1, 2, 3, 4 – אל תיגע בי, אל תיגע – המשך

  • המשפחות שלנו

    המשפחה שלי ואני

  • חוסן – ויסות דרך הקוגניציה

    התמודדות עם עלבון באמצעות צחוק והומור

    התמודדות עם רגש חזק – סיפורה של אשמה

    מודלים של תגובה לרגש חזק ושליטה באמצעות בחירה

  • חוסן – הקשבה ועיבוד חוויות אישיות

  • סיום וסיכום שנה

  • פתיחת שנה

    "נעים ביחד"

  • רגשות לאורך הדרך

  • לומד/ת לשמור על עצמי ועל אחרים

  • הומור כמקדם חוסן, אקלים וראייה חיובית

  • להביט בעצמי ולראות את האחר

    מילים ומעשים המשאירים סימנים בלב

    מריבה ופיוס

    פיוס בכיתה

  • קבלת החלטות

    מה אתם הייתם עושים?...

    מה שרואים מכאן לא רואים משם

    ארגז הכלים שלי בקבלת החלטות

  • סיום וסיכום שנה

    מסכמים את השנה יחד