מדיניות
אחת המטרות המוצהרות של מערכת החינוך בישראל היא מתן שוויון הזדמנויות לילדים בעלי רקע מגוון. אוכלוסיית התלמידים עם לקות הלמידה והפרעת קשב וריכוז נמנית על קבוצת התלמידים הזקוקים לעיתים להתייחסות שונה. האגף ללקויות למידה והפרעת קשב, שפ"י, אחראי על התוויית מדיניות המשרד ויישומה בכל הקשור לאיתור, טיפול וקידום תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב על פני רצף הגילאים.
להלן המסמכים העיקריים עליהם התבסס משרד החינוך בגיבוש המדיניות ותכנון הטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב בישראל:
- הפרעת קשב ופעלתנות יתר של תלמידים במערכת החינוך – מדיניות האיתור והטיפול בתלמידים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר, יולי 2022
- התאמות על רצף הלמידה וההיבחנות לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב בחינוך הרגיל (עדכון מאי 2022)
- יישום התאמות בדרכי היבחנות בבחינות הבגרות לתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב, מאי 2022
- מדיניות ההתאמות בהיבחנות לילדים ולצעירים עם לקויות למידה – סקירה מהעולם
- דוח ועדת מרגלית II
- דוח ועדת מרגלית I
- הנחיות משרד הבריאות: מבחנים פסיכולוגים – אבחון, שמירה ומסירת מידע
ממשקים ושיתופי פעולה עם אגף חינוך מיוחד/הכלה והשתלבות
- תלמידים מחדשי זכאות השנת הלימודים תשפ"א – מעבר מחטיבת הביניים לחטיבה העליונה
- הנחיות בנושא עדכון מסמכים קבילים לתלמידים המחדשים את זכאותם
- המלצת הפסיכולוג על שינוי של אפיון המוגבלות בוועדת זכאות ואפיון
חוזרי מנכ"ל
- התאמות בדרכי ההיבחנות לנבחנים עם לקויות למידה אינטרניים ואקסטרניים – חוזר מנכ"ל תשס"ד/4 (ב): עברית | ערבית
- תיקון לחוזר הוראות הקבע סד/4(ב) התאמה בדרכי ההיבחנות לנבחנים בעלי לקויות למידה אינטרניים ואקסטרניים – ועדות ערעורים – סעיף 25–4.3, ס"ק 3.4.3