מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
השירות הפסיכולוגי ייעוצי
משרד החינוך
שפ"ינט

מדינת ישראל,

משרד החינוך

אודות אגף לקויות למידה והפרעת קשב

share
שתפו עמוד:
אודות אגף לקויות למידה והפרעת קשב

מטרות האגף

  • עיצוב וקביעת מדיניות בתחום הטיפול בתלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב במערכת החינוך.
  • הנגשת מענה רב-תחומי הולם ומותאם לתלמידים עם לקות למידה והפרעת קשב.
  • הכשרת אנשי מקצוע (מורים, יועצות חינוכיות, פסיכולוגים חינוכיים, מדריכים) בתהליכי זיהוי, איתור וטיפול בתלמידים אלה.
  • קידום תוכניות לצמצום פערים עבור תלמידים עם לקות למידה והפרעת קשב.
  • פיתוח כלים לקידום ההוראה והלמידה של תלמידים עם לקויות למידה המותאמים לדרכי למידה ייחודיות המאפיינות את תחומי הדעת השונים.
  • טיפוח תרבות ושגרות ארגוניות בית ספריות התומכות בקידום תלמידים עם ל"ל וה"ק.
  • פיתוח מקצועי והנחלת הידע בקרב צוותי החינוך בבתי הספר ודאגה להתפתחות מקצועיות ומומחיות בתחום.
  • מעבר ממתן התאמות בדרכי היבחנות להתערבות והתאמת דרכי למידה והוראה.
  • יצירת סטנדרט בכל הקשור באבחונים לסוגיהם, שימוש בהתאמות בדרכי הבחנות ואופן אישורן.
  • סיוע בהנגשת המענים גם לתלמידים עם לקויות למידה בקרב אוכלוסיות מוחלשות שידם אינה משגת.
  • תיאום הטיפול באוכלוסיית התלמידים עם ל"ל וה"ק עם האגפים השונים במשרד החינוך.

הנהלה ובעלי תפקידים

בעלי תפקידים באגף

אגף לקויות למידה מכיר בזכויותיו של התלמיד עם לקות הלמידה ומתוך כך פועל למתן הזדמנות שווה.

  • הילה אהוד מור-חיים

    מנהלת אגף לקויות למידה והפרעת קשב ומפקחת ממונה אבחון והתאמות בתחום לקויות למידה
  • דלית מישאל

    מפקחת מערך הכשרה בתחום לקויות למידה והפרעת קשב
  • עדי ספיבק

    מדריכה ארצית, מרכזת תחום פדגוגיה מותאמת ומימון אבחונים
  • הילה פורטנוי

    מדריכה ארצית, מרכזת פיתוח והערכה של התוכנית "מלקויות ללמידה"
  • הדס אליזוב

    מדריכה ארצית, מרכזת תחום הכלה והשתלבות, פיתוח כלים דיגיטליים ודיונים בחריגי מל"ל
  • ג'ואד דוויק

    מדריך ארצי, מרכז העבודה במגזר הלא יהודי ומערכות התקשוב
  • אילת שלף

    רכזת לשכה ב', אגף לקויות למידה והפרעת קשב

עקרונות מנחים מובילים את תפיסת העולם של האגף

  • תלמיד עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב הינו תלמיד בעל יכולת אינטלקטואלית תקינה המאפשרת לו ללמוד, להתקדם ולבטא את יכולותיו.
  • הבסיס להצלחתו של כל תלמיד במערכת החינוך, ובמיוחד תלמיד עם לקות למידה או הפרעת קשב תלוי בקשר ובמערכת היחסים המתקיימת במשולש הבסיסי שבין הצוות החינוכי (כל אנשי המקצוע), התלמיד ומשפחתו.
  • בכוחו של בית הספר לתת מענה מיטבי לקשיי התלמיד. על כן, ראשית הטיפול הינו בפנייה אל בית הספר ובעת הצורך במחוז.
    נוהל הפניית בקשות בנושא תלמידים עם לקויות למידה והפרעת קשב.
  • חתירה לידע עדכני – שילוב בין הידע המחקרי העדכני ביותר לבין צורכי השדה חיוני על מנת להתאים ולפתח את המענים הראויים לקידום התלמידים.
  • ההתאמות בבחינות הבגרות הן שלב ברצף של התערבויות חינוכיות הניתנות לתלמיד במסגרת בית הספר. בבסיס התפיסה המקצועיות האגף דוגל בגישות של "תגובה להתערבות" (RTI) – מהתערבות ותשומות לכלל הכיתה ועד התייחסות ממוקדת (קבוצתית/פרטנית) עם תלמידים הזקוקים לכך.
  • התבוננות על צורכי התלמיד כמכלול, על ההיבטים הקוגניטיביים, הלימודיים, הרגשיים והחברתיים.
  • קידום למידה אקטיבית ועצמאית והקניית אסטרטגיות ומיומנויות למידה מגוונות הן קריטיות עבור תלמיד עם לקות למידה.
  • שמירה על שוויוניות וצמצום פערים של תלמידים עם לקות למידה והפרעת קשב.