תלמיד עם לקויות למידה ו/או הפרעת קשב הינו תלמיד בעל יכולת אינטלקטואלית תקינה המאפשרת לו ללמוד, להתקדם ולבטא את יכולותיו.
הבסיס להצלחתו של כל תלמיד במערכת החינוך, ובמיוחד תלמיד עם לקות למידה או הפרעת קשב תלוי בקשר ובמערכת היחסים המתקיימת במשולש הבסיסי שבין הצוות החינוכי (כל אנשי המקצוע), התלמיד ומשפחתו.
חתירה לידע עדכני – שילוב בין הידע המחקרי העדכני ביותר לבין צורכי השדה חיוני על מנת להתאים ולפתח את המענים הראויים לקידום התלמידים.
ההתאמות בבחינות הבגרות הן שלב ברצף של התערבויות חינוכיות הניתנות לתלמיד במסגרת בית הספר. בבסיס התפיסה המקצועיות האגף דוגל בגישות של "תגובה להתערבות" (RTI) – מהתערבות ותשומות לכלל הכיתה ועד התייחסות ממוקדת (קבוצתית/פרטנית) עם תלמידים הזקוקים לכך.
התבוננות על צורכי התלמיד כמכלול, על ההיבטים הקוגניטיביים, הלימודיים, הרגשיים והחברתיים.
קידום למידה אקטיבית ועצמאית והקניית אסטרטגיות ומיומנויות למידה מגוונות הן קריטיות עבור תלמיד עם לקות למידה.
שמירה על שוויוניות וצמצום פערים של תלמידים עם לקות למידה והפרעת קשב.