מדינת ישראל , משרד החינוך מדינת ישראל , משרד החינוך
מדינת ישראל, משרד החינוך
השירות הפסיכולוגי ייעוצי
משרד החינוך
שפ"ינט
הצהרת נגישות

מדינת ישראל,

משרד החינוך

אודות היחידה להתמודדות עם מצבי חירום, משבר ואובדנות

share
שתפו עמוד:
אודות היחידה להתמודדות עם מצבי חירום, משבר ואובדנות

על היחידה

סרטון הסבר אודות היחידה פתח סרטון בחלון מוקפץ

היחידה עוסקת בהכנה רגשית, נפשית של מערכת החינוך להתמודדות עם מצבי לחץ, חירום ומשבר וביצירת מענים לנפגעים. ההתייחסות כוללת משברים נקודתיים הפוגעים בפרטים או במערכות מסוימות או משברים שהינם תוצאה של חירום ברמה הלאומית. ובמניעת התאבדות והתמודדות עם התנהגויות אובדניות.

מבנה ואנשי קשר

היחידה מונה כ-100 מדריכים שהם יועצים חינוכיים. המדריכים פועלים בכל המחוזות והמגזרים לצד המפקחים על הייעוץ ומסייעים לצוותים החינוכיים והטיפוליים בהתערבות בחירום, באסון ובמשבר.

מנהלת היחידה

ריבה שכטר טל': 073-3931857

רשימת מדריכות

הנחות יסוד בעבודת היחידה

  • כל אדם יצטרך להתמודד עם לחצים ומשברים במהלך חייו.
  • לא נוכל למנוע את הכאב והסבל, אך נוכל להקל עליהם.
  • לא נוכל לשנות מציאות, אך נוכל להשפיע על הפרשנות של האנשים ועל יכולתם להתמודד.
  • ניתן ללמד בני אדם להתמודד טוב יותר עם לחץ ומשבר.
  • טיפוח החוסן צריך להיעשות בצורה התפתחותית וארוכת טווח.
  • יש לעודד הפקת משמעות ולמידה מאירועי חיים שאינם נעימים ואף קשים.

נושאי הליבה בפיתוח התמודדות

  • חיזוק מנהיגותם של אנשי החינוך והטיפול כמבוגרים משמעותיים המכילים, תומכים ונמנעים משיפוטיות.
  • פיתוח מקצועיותם של אנשי החינוך והטיפול כשומרי סף מול התנהגויות סיכון.
  • שכלול היכולת לנהל את מצב הלחץ ואת המערכת החווה אותו (בעזרת הצל"ח- צוות לשעת חירום מוסדי).
  • זיהוי משאבי ההתמודדות האישיים, הקבוצתיים והסביבתיים, ולימוד דרכים להרחבתם ולהסתייעות בהם.
  • עידוד היכולת לבקש ולקבל עזרה.
  • טיפוח תקווה, אופטימיות וציפייה להחלמה.
  • תרגול ויסות רגשי באמצעים מגוונים.
  • פיתוח מערכות תמיכה עבור התלמידים והסתייעות במערכות התמיכה הטבעיות: הורים ומשפחה, תנועות נוער, חברים בכיתה.

פעילות פרו אקטיבית ביחידה

פעילות רה אקטיבית ביחידה

  • מענה וזמינות 24/7 להדרכה וליווי צוותי חינוך בעקבות אירועי משבר ואובדנות.
  • מוקד הסיוע הרגשי 6552* שלוחה 5.
  • ליווי ארוך טווח לצוותי מוסדות חינוך שעברו אירועי משבר ואובדן.